2011. július 31., vasárnap

Sok-sok "Zila" torta



Nővéremtől kaptam ajándékba egy Zila tortaformát, amit azóta is előszeretettel használok.



Nem fogok technikai paramétereket írni, mert minden információ megtalálható a Zila tortaforma honlapján, ahol egyébként meg is lehet rendelni a terméket.
Ide csak a tapasztalataimat írom le, néhány recepttel, na és persze a legfontosabbat: egyszerűen IMÁDOM!!! De most komolyan… Ha csak néhány órám van egy tortára, vagy csak valami egyszerűbbet kérnek, ezzel a formával egy nagyon különleges süteményt tudok készíteni.

A csomagban volt egy receptfüzet, ami jó néhány receptet és tálalási tippet tartalmaz, én mégis a megszokott tésztáimat, krémjeimet alakítottam át egy kicsit hozzá J
Azt már az első tesztsütésnél megtanultam, hogy legyen szó sütésről vagy hűtésről/fagyasztásról, a kiolajozás mindenképpen szükséges, főleg ha azt szeretnénk, hogy a szilikon forma együttműködjön velünk… A tömörítésről nem is beszélve…



Csak ezután kerülhet bele (esetemben) a sűrű piskótatészta, a gyümölcsös mascarponekrém (természetesen zselatinnal, vagy zselatinfixel megtámogatva), vagy éppen a vaníliapudinggal felturbózott tejberizs.



Amint megsült/ kihűlt/ összeért az alap, meg lehet tölteni az üregeket, és ha jó az alap, akkor nem is folyik ki az üregekből egy csepp sem J



Viszont azt mindenkinek ajánlom (főleg a saját hibáimból tanulva), hogy még betöltés előtt vágja fel a jelölések mentén a szeleteket, mert így később már ezzel sem kell foglalkozni, és lehet bátran díszítgetni.

És akkor egyenként:
  • Epres mascarpone


Ez egy egyszerű mascarponekrém (ízlés szerint ízesítve) amibe raktam zseatinfixet és eperdarabokat. Mivel ez volt az első, nem tudtam hogyan fog esetlegesen szétfolyni (igen, nálam ez is előfordulhat), amikor kifordítom a formából ezért sütöttem egy vékony lap piskótát, amit a forma tetejére raktam, mert így az átfordítás révén ez képezi a tora alját.



Az üregeket édesanyám eperlekvárjával töltöttem, és tejszínhabbal, valamint friss eperrel díszítettem.


  •  Csoki/ vaníliapudingos tejberizs
30dkg jázminrizsből főztem tejberizst, amibe még melegen kevertem bele egy adag sűrűre főzött vaníliapudingot. Ez a tortaformában annyira megdermed, hogy még piskóta sem kell alá, legalább is és nem raktam alá.


Az üregekbe ezután pudingos krém került, a tetejére díszítés gyanánt pedig friss ribizli.

  • Csokis-kókuszos-citromos:
Ezt egy barátnőm születésnapjára készítettem, az ízvilág pedig az Ő kérése volt. Őszintén szólva féltem tőle, de végül meglepően finom lett.



Csokis kókuszos piskótát sütöttem, amibe citromos krémet raktam. Sűrű tejszínízű pudingot főztem, majd amikor kihűlt, belecsavartam 4 citrom levét, végül egy kis vajjal habosra kevertem. Ha elég sűrű a puding, simán felveszi a citromok levét. Díszítésként is citromkarikák kerültek rá.

2 megjegyzés:

Gabi, a tortatanonc írta...

Most még inkább úgy érzem, hogy én is szeretnék Zila tortaformát! Nagyon szép desszertek készültek benne nálad is!

Ildyco írta...

Köszönöm :) Tudom, nem olcsó, de tényleg érdemes beruházni legalább egyre. Azóta is csak hálálkodom a nővéremnek érte :)))