2011. július 4., hétfő

Karácsony 2.0

Az egyik kedvenc tortámat a nagy családi karácsonyra készítettem, komolyan mondom, imádtam.
Vaníliás piskóta volt megkenve tejszínhabbal, és erre volt rászórva a reszelt gesztenye. Kívülről egyszerű vajkrémmel volt bevonva (végre az élekkel is meg voltam elégedve), az aljára pedig díszítőcsővel készültek a minták.



A figurákat marcipánból formáztam. A fenyőfákat egy kúp alakú marcipán (vagy persze bármi másból) darabból lehet elkészíteni. Érdemes alulról beleszúrni egy fogpiszkálót (könnyebb megfogni) és a csúcsától haladva lefelé, folyamatosan forgatva, egy hajlított hegyű ollóval be kell vagdosni. Ha elkészült jöhetnek a „díszek”.


A hóember a biztonság kedvéért meg volt támogatva egy fogpiszkálóval, a kalapját és a sálját pedig lekentem vodkában oldott gyöngyporral. Ennek eredményeképpen gyönyörűen csillogott mind a két „ruhadarabja” (nem kis alapot adva ezzel az unokatesók viccelődésének… szegény hóemberem….)



Végül hó gyanánt egy kis kókuszreszelékkel szórtam meg a tetejét.

Nincsenek megjegyzések: